Kwaliteit

ZAS vindt het belangrijk om de patiënt de best mogelijke, kwaliteitsvolle zorg te bieden. Waar nodig verbeteren we onze werking op een duurzame en innovatieve manier.

Samen voor kwaliteitsvolle zorg

Warme en excellente zorg bieden aan onze patiënten: daarvoor zetten onze medewerkers zich elke dag in. Om dat te realiseren volgen we de kwaliteit van onze zorg op en verbeteren die verder waar mogelijk.  

We gebruiken daarvoor:

  • de feedback van onze patiënten, 
  • resultaten van risicoanalyses,
  • interne kwaliteitsmetingen en -controles, 
  • de analyse van (bijna-)incidenten en 
  • externe audits. 

Daarnaast zetten we in op innovatie, digitalisering en duurzaamheid.  

Vraag, klacht of suggestie?

Heb je een vraag over kwaliteit? Mail naar kwaliteit@zas.be.

Heb je een klacht, compliment of suggestie? Neem contact op met de ombudsdienst.

Kwaliteitsmetingen

ZAS neemt deel aan verschillende interne en externe metingen.

Kwaliteitsverbetering

In ZAS werken we dagelijks aan projecten om de kwaliteit van onze zorg continu verder te verbeteren. We zetten een aantal projecten op een rij.

Kwaliteitslabels

De voornaamste kwaliteitslabels binnen ZAS: een overzicht.

Patiëntveiligheid

Het garanderen van patiëntveiligheid is een van de strategische prioriteiten van ZAS.

Patiëntenervaring

Een optimale patiëntenervaring is een van de strategische prioriteiten van ZAS. Die vertalen we naar concrete acties en projecten.

Werk mee aan kwaliteitsvolle zorg

Om een ziekenhuisopname veilig te laten verlopen, werken we volgens afgesproken werkwijzen. Ook als patiënt kan je een belangrijke bijdrage leveren aan veilige zorg.

Duurzaamheid

ZAS zet in op duurzame zorg. Daarom bieden we onder meer hulp voor onze digitale services, vergroenen onze campussen en zo veel meer. Lees wat duurzame zorg voor ons betekent.

Innovatie

Om onze zorg te verbeteren omarmt ZAS innovatie en digitalisering. We werken actief mee aan de zorg van morgen.

Last updated 15/07/2024