Hebben al mijn patiënten toegang tot Mijn ZAS?

Mogelijk niet. Patiënten moeten aan een aantal voorwaarden voldoen.

Op deze pagina

  • De patiënt moet gekend zijn bij ZAS en zijn rijksregisternummer correct geregistreerd in ons elektronisch patiëntendossier;
  • Het rijksregisternummer van de patiënt moet Belgisch zijn en, indien geen standaard rijksregisternummer, gekend zijn door de overheid;
  • De patiënt moet beschikken over een kaartlezer of actieve ITSME-app. (verificatie gebeurt achterliggend door e-health);
  • De patiënt moet voldoende digitaal vaardig zijn.

Voldoet een patiënt aan die voorwaarden, maar heeft hij geen toegang? Laat je patiënt contact met ons opnemen of geef het zelf door met vermelding van zijn rijksregisternummer of vervangend identificatie ID van de patiënt.  

Let op, ook een patiënt die geen gebruik kan maken van Mijn ZAS, kan een vragenlijst digitaal beantwoorden. Op de afdeling geven we de patiënt dan een tijdelijk account zodat de patiënt op een tablet de vragenlijst kan beantwoorden.  

Vragen? 

Neem contact met ons op!

Laatst bijgewerkt op 05/11/2024